עיבוד שבבי במחרטה וכרסומת קונבנציונאליות

הפעם צירפנו עבורכם סרטון יפהפה המדגים יצירת חלק עשוי פליז במכונות עיבוד שבבי קונבציונאליות – מחרטה מדגם Sieg C4 וכרסומת מדגם Sieg Super X3.

לאלה שהם לא אנשי מקצוע בתחום העיבוד השבבי, הסרטון ממחיש בצורה יפה את ההבדל בין כרסום וחריטה (בפעולת החריטה חומר הגלם מסתובב, ובפעולת הכרסום הוא יציב וכלי השיבוב הוא זה שמסתובב).

המכונות שבסרטון לא נועדו לשימוש תעשייתי. הן ידועות בשם “מכונות שענים”, והן משמשות בתי מלאכה קטנים יחסית.

שימו לב שבשלב כלשהו של העבודה מחליף המפעיל גלגלי שיניים במכונה – מייד לפני יצירת התבריג בחלק.
שלב זה מתבצע על מנת לקבל יחס נדרש מדוייק בין מהירות הסיבוב של חומר הגלם לבין מהירות ההתקדמות של הסכין. קיימות מכונות מתקדמות יותר בהן אין צורך לבצע את הפעולות הללו.

כמו כן, שימו לב שהמפעיל משתמש בשואב אבק על-מנת לשאוב את שבבי הפליז. כמובן ששאיבת שבבים באמצעות שואב אבק לא מתאימה למפעל תעשייתי גדול. שבבי פליז דומים לפירורים וכמובן ששבבים של מתכות אחרות, כדוגמת אלומיונם או פלדה, צריכים להיות מטופלים באופן שונה.

עקבו אחרינו:

פוסטים נוספים:

העתיד של העיבוד השבבי: AI ו – ML

במאמר הראשון שלנו על העתיד של העיבוד השבבי, רפרפנו על “פני השטח” של איך AI (בינה מלאכותית) ולמידת מכונה (ML) בדרכן לשנות את העתיד של

העתיד של העיבוד השבבי

מהו העתיד של עיבוד שבבי בתעשייה הישראלית.טכנולוגיית CNC מתכוננת לעתיד מחודש! הנה הצצה למה שמצפה לנו בעשור הקרוב: שילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה: ההתקדמות ב-AI

שלחו הודעה