משקלה הנמוך של המגנזיום מאפשר לייצר ממנה חלקים לתעשיית הרכב, כמו: ארגזים למשאיות, מרכבים לכלי רכב שונים ושילדות. הפחתת המשקל של כלי הרכב מביאה בסופו של דבר לצריכת דלק נמוכה יותר וכתוצאה מכך לירידה בזיהום האויר.
יחד עם זאת, למרות משקלה הנמוך, המגנזיום אינה חזקה כמו האלומיניום. על מגבלה זו התגברו על ידי שינוי בעיצוב של פרופילים. מדובר באתגר הנדסי מאחר ויש צורך לחזק את הפרופיל מבלי לשנות את הצורה החיצונית שלו. בעיה זו באה על פתרונה באמצעות הוספת צלעות בתוך הפרופיל.
אבל מה לגבי חלקי רכב שאמורים לעבוד בעומסים ובטמפרטורות גבוהות (כמו: מנוע ותיבת הילוכים)? גם לכך נמצא פתרון באמצעות סגסוגות מגנזיום.
בסגסוגת MRI-153M משתמשים בייצור של חלקים שונים לכלי רכב, כגון: תיבות הילוכים, משאבות שמן, אגני שמן, מכסים לשסתומים ועוד…
בסגסוגת MRI-203D נעשה שימוש בייצור חלקי רכב שצריכים לעבוד בתנאי עומס גדולים, כגון: בלוק מנוע ותיבות הילוכים.
לשתי הסגסוגות שלעיל יש עמידות גבוהה בפני תופעת הזחילה (תופעה זו מוכרת במתכות שנמצאות בשימוש בטמפרטורות גבוהות ובעומסים גבוהים ושגורמת לעיוות בצורתה של המתכת).