במשך השנים האלומימניום נכנס לשימוש הרחב בתעשייה ובתעופה – יחד עם זאת, הזמנים השתנו וכיום כלי הטיס עומדים בעומסים גדולים יותר מבעבר. האלומיניום, שהיה נפוץ מאוד בתעשיית התעופה, מפנה אט אט את מקומו לחומרים אחרים. הנה שתי דוגמאות לכך:
מטוס הבואינג 787 בנוי 50% מחומרים מרוכבים במקום מאלומיניום. הדבר מקנה למטוס מספר יתרונות על פני דגמים אחרים של מטוסים, כמו חיסכון בדלק, תא נוסעים גדול יותר וטווח טיסה ארוך יותר. אך היתרונות לא מסתכמים רק בכך. רנדי טיסנת', מי שהיה מנהל שיווק מוצרים ושירותים בקבוצת התעופה האזרחית בבואינג הסביר כי באמצעות חומרים מרוכבים ניתן לייצר חלקים גדולים של המטוס כמקשה אחת כאשר בעבר אותו החלק היה מורכב מכ-1,200 יחידות אלומיניום אשר היו מחוברות ביניהן בכ-40,000 מסמרים!